Atmosfera la birou și dinamica echipei sunt câteva dintre elementele care pot face dintr-o afacere oarecare, un business de succes.

Când deții o companie sau ești pe cale să îți extinzi activitatea și implicit să îți mărești numărul de angajați, trebuie să te întrebi ce așteptări ar putea avea aceștia de la locul lor de muncă și mai concret:

  • Ce spune biroul actual despre compania ta?
  • La ce anume se gândesc angajații tăi și ce aștepări au de la locul în care își petrec o treime din viață?
  • Sunt suficient de motivați încât să lucreze la performanțe maxime?
  • Ce gândesc partenerii sau clienții tăi când îți vizitează biroul?

 

Conform Oxford companies și Startup grind, companiile care și-au luat timp să își pună aceste întrebări și să acționeze pentru a le satisface, au observat o creștere a productivității la nivelul întregii echipe.

Aceleași studii susțin că soluția succesului se află în mâinile oricărui antreprenor, și constă în bifarea a 10 puncte importante care pot contribui la îmbunătățirea atmosferei de la locul de muncă și crearea unui mediu confortabil care va duce automat și la sporirea productivității:

  • Un spațiu deschis, aerisit este primul factor care are o influență majoră asupra bunăstării echipei. Specialiștii recomandă birouri cu geamuri înalte, terase private în detrimentul spațiilor închise și fără aerisire.
  • Lumina naturală joacă un rol foarte important în alegerea unui birou, și asta pentru s-a demonstrat științific ca angajații pot fii mai atenți și mai concentrați la task-urile lor zilnice, dacă beneficiază de cât mai multă lumină naturală.
  • Deloc surprinzător s-a demonstrat că muzica ambientală poate să influențeze foarte mult atmosfera într-un birou și să dicteze starea de spirit a angajaților pe timpul unei zile. Deci nu omiteți să luați în calcul și acest aspect.
  • Temperatura este un alt element care poate influența lucrul într-un birou. Imaginează-ți că o temparatură scăzută poate să creeze un disconfort teribil dar în același timp și prea multă căldură nu are cum să scoreze altfel. De aceea specialiștii recomandă ca mediul de lucru ideal să se mențină la 21 de grade pentru sporirea productivității și mai ales a confortului.
  • Mobilierul și aranjarea sălilor au un cuvânt important de spus atunci când vine vorba de impulsionarea creativității în domeniul de activitate. Atunci când îți petreci minim 8 ore pe zi într-un birou, îți dorești să poți conta pe scaune confortabile, mese încăpătoare și solide și dulapuri încastrate care să nu îți ocupe spațiul de lucru mai mult decât este nevoie.
  • Arta. La fel ca și muzica, arta aduce un plus de valoare în viața oricărei persoane. De aceea specialiștii recomandă amplasarea diverselor piese de artă, fie că vorbim de tablouri sau statui, în zone comune, în care toți angajații au acces și se pot bucura împreună de ele.
  • Plantele sunt și ele foarte căutate de către angajații intervievați pentru aceste două studii. Principalele lor beneficii fiind oxigenarea spațiului dar și creearea unui loc cu natura vie.
  • Ordinea și curățenia. Dacă la partea de curățenie, responsabilitatea se pune pe umerii angajatorului, la capitolul ordine, specialiștii recomandă diverse forme de bonusare pentru motivarea angajaților să își țină curate birourile. Chiar dacă la început acest pas poate părea doar un nice-to-have, pe termen lung s-a demonstrat științific ca spațiile ordonate și implicit și curate, sporesc vizibil productivitatea la locul de muncă.
  • Mirosul este un element care pare să înregistreze foarte multe voturi din partea angajațiilor. Nimănui nu îi place să lucreze într-un mediu care are un puternic miros neplăcut, și cu cât acesta este mai pe placul ocupanților birourilor, cu atât mai plăcut este perceput spațiul de lucru. Deci fiți atenți și la acest aspect.
  • Networking-ul se situează printre cele 10 elemente care pot să fie un atuu în alegerea biroului. Angajații intervievați consideră ca o locație în care pot interacționa și cu alte companii le oferă o perspectivă mai mare și o deschidere către mediul exterior.

 

Acum tot ce îți mai rămâne este să colectezi feedback-urile echipei tale si să ții cont de răspunsurile lor atunci când ești în căutarea unui birou.

 

 

 

 

 

 

 

Surse:

https://oxfordcompanies.com/blog/workspace-changes-enhance-employee-productivity-part-2/

https://www.startupgrind.com/blog/15-workspace-factors-that-make-or-break-your-teams-productivity/