De ce documente avem nevoie pentru a ne putea înscrie în categoria firmelor care au nevoie de șomaj tehnic?

 

Certificatul de situație de urgență nu mai este necesar pentru obținerea șomajului tehnic, astfel că rămân valabili doar pașii detaliați mai jos:

 

  1. Cerere semnată și datată de către angajator

 

  1. Angajatorul completează o declarație pe propria răspundere și lista angajaților aflați în șomaj tehnic. Declarația presupune certificarea faptului că informațiile sunt adevărate și că angajatorul a luat la cunoștință consecința juridică a prezentării unor informații false. Răspunderea este a angajatorului/persoanei care depune Cererea.

 

  1. Când se pot depune documentele?

Pentru angajatorii care depun la Agenția Națională pentru Ocuparea forţei de Muncă:

  • Pentru 16 – 31 martie începând cu 1 aprilie.
  • Pentru 1 aprilie – 16 aprilie începând cu 1 mai.
  • Pentru celelalte categorii: Până în data de 10 ale lunii (aprilie/mai).

 

  1. Cum se pot depune documentele?

       ELECTRONIC

La Agenția Națională pentru Ocuparea forței de Muncă– s-au creat adrese speciale în fiecare județ.

       La Agenția Națională pentru Plati și Inspecție Sociala – sunt în curs de creare adrese dedicate în fiecare județ.

 

  1. În cât timp primesc angajatorii banii?

Angajatorii care depun la ANOFM: în 15 zile de la depunerea documentelor

Celelalte categorii care depun la ANPIS: în 10 zile de la depunerea documentelor.

 

  1. Care este obligația angajatorului după ce primește banii?

Să plătească sumele angajaților aflați în șomaj tehnic în 3 zile.

 

 

Spor și revenim cu alte informații care vă pot ajuta.

 

Suntem orientați 100% către antreprenori, freelancer-i și start-up-uri romanești și încercam să fim o sursă constantă de informații, pertinente în această perioadă.

 

Mulțumim,

Echipa Grey Matter HUB.

 

 

 

 

 

 

 

 

Sursă:  https://www.facebook.com/Economie.gov.ro/photos/pb.618746851599621.-2207520000../1636460939828202/?type=3&theater